6 találat a(z) belföld-rss beruházás cimkére

Akikre nem terjed ki a magyar egészségügyi biztosítás, csak ha borsos árat fizetnek érte Cikk

Vannak, akik bármilyen munkavégzésre irányuló jogviszonyt létesítenek Magyarországon, nem lehetnek biztosítottak a magyar egészségügyi rendszerben, és vannak, akik esetében csak adott jogviszonyban nem áll fenn a biztosítási kötelezettség, de ha további jogviszonyt létesítenek, akkor abban már az általános szabályok szerint kell elbírálni a biztosítottságukat, illetve a járulékfizetési kötelezettségüket.

Döntött az EU Bírósága: a jogellenesen kezelt adatot hivatalból is töröltetheti a felügyeleti hatóság Cikk

Jogszerűen kötelezte az adatkezelőt a személyes adatok törlésére a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) – állapította meg az Európai Unió Bírósága (EUB) egy magyarországi ügyet érintő előzetes döntéshozatali eljárásban (C-46/23.) Cikkünkben bemutatjuk az ügy tanulságait.

Újabb változások az EPR szabályaiban – I. rész: a papírdobozok újrahasználatáról Cikk

Több olyan változtatás is megjelent a Magyar Közlöny 2023. évi 194. számában, amely a gazdálkodók soron következő, azaz 2024. I. negyedéves EPR-bevallását, illetve az annak alapját képező nyilvántartását érinti. Cikksorozatunk első részében az EPR-rendelet csomagolás termékárammal kapcsolatos változtatásait értelmezzük.

Amikor járulékfizetés nélkül is fennáll a biztosítotti jogviszony Cikk

A társadalombiztosítási ellátások (jogosultság, illetve a pénzbeli ellátások mértéke) tekintetében meghatározó jelentősége van a biztosítási jogviszony fennállásának, hosszának. Ezzel párhuzamosan a biztosítási jogviszony tartama alatt a biztosítottat (illetve foglalkoztatóját) járulékfizetési kötelezettség terheli. Ugyanakkor számos olyan helyzet létezik, amikor a biztosítás fennáll, de járulékfizetés semmilyen formában sem történik.

Az ügyfélszolgálati munkában is áttörést hoz a mesterséges intelligencia (AI) Cikk

Kevesebb várakoztatást és állandó elérést kínálnak a már ma is elérhető digitális rendszerek. Hosszú várakoztatás, bonyolult menürendszer, elégtelen tájékoztatás, munkaidőn kívül elérhetetlen szolgáltatás – ezek a lakosság leggyakoribb negatív ügyfélszolgálati tapasztalatai a United Call Centers (UCC) által végzett felmérés eredményei szerint. A jelzett problémák jelentős részét orvosolni képes mesterségesintelligencia-alapú megoldások már jórészt rendelkezésre állnak, és néhány éven belül a tranzakciók mintegy kétharmada már automatizált, AI által irányított folyamatok mentén zajlik majd – derül ki a UCC sajtóközleményéből.

Nagyüzemi jogalkotás: megint 14 új kormányrendelet jelent meg Cikk

Új kormányrendeletek a Magyar Közlöny 76. számában.

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Egyéni vállalkozó gépjármű költségelszámolása

Surányi Imréné

okleveles közgazda

Idegen épületen végzett beruházás

Gyüre Ferenc

adótanácsadó

Rendszám feltüntetése a számlán

Gyüre Ferenc

adótanácsadó

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 május
H K Sze Cs P Sz V
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Együttműködő partnereink